Загальні правила
- Ви завжди маєте право на встановлену законом мінімальну заробітну плату.
- Ваша заробітна плата повинна виплачуватися особисто вам і через регулярні проміжки часу.
- Тільки ви можете вирішувати, що робити зі своєю заробітною платою.
- Існують суворі правила щодо оплати в натуральній формі (що означає оплату чимось іншим, ніж гроші, наприклад, їжею або житлом).
- Виплата вашої заробітної плати ніколи не повинна залежати від прибутків чи збитків вашого роботодавця.
- Роботодавець не має права платити вам менше, якщо він вважає, що ви незадовільно виконуєте свою роботу.
- Не існує такого поняття, як випробувальний термін, протягом якого ви повинні працювати безоплатно.
- Ваш роботодавець також повинен оплачувати частину витрат, пов’язаних з вашою поїздкою на роботу.
Мінімальна заробітна плата
Вимоги щодо мінімальної заробітної плати в Бельгії також поширюються на підпільну та незадекларовану роботу. Точна мінімальна заробітна плата, яку вам повинні платити, залежить від виду роботи, яку ви виконуєте, вашого віку, кваліфікації та вашого стажу роботи. Погодинна заробітна плата іноді має бути вищою. Наприклад, якщо ви працюєте багато годин, або у вечірній час чи на вихідних. Якщо ви хочете дізнатися, чи отримуєте належну заробітну плату, найкраще звернутися до своєї профспілки або інспекції. Мінімальна заробітна плата коригується майже щорічно.
Загальна мінімальна заробітна плата (з 1 липня 2026 року) становить 2 233,61 євро на місяць при 38-годинному робочому тижні, або 13,56 євро за годину. Ваша зарплата в жодному разі не повинна бути меншою за цю суму. Більшість секторів пропонують вищу мінімальну заробітну плату.
Декілька прикладів:
Якщо ви працюєте в секторі будівництва, мінімальна заробітна плата брутто становить 18,592 євро на годину (чинна станом на 1 липня 2026 року).
Якщо ви працюєте в клінінговій компанії, мінімальна заробітна плата брутто становить 17,1660 євро на годину (чинна станом на 1 липня 2026 року).
Якщо ви працюєте за ваучерами або як домашній персонал, ви знайдете інформацію про належну заробітну плату тут.
Брутто і нетто
Всі зарплати, встановлені законодавством, є брутто. Якщо ви працюєте легально, ваш роботодавець сплачуватиме частину цієї заробітної плати брутто у вигляді податків, а іншу частину — у вигляді внесків на соціальне страхування. Ви отримаєте суму, що залишилася після цих відрахувань. Ми називаємо цю заробітну плату зарплатою нетто.
Припустимо, наприклад, що вам 21 рік. Якщо ви працюєте 38 годин на тиждень, ви будете отримувати щомісячну заробітну плату в розмірі
€ 2070,48 зарплата брутто
– €19,01 соціальне забезпечення
– €132,78 податок
= €1.950,36 зарплата нетто